معرفی بهترین انیمیشن های سال 2024

وبلاگ اخبار فیلم و سینما

معرفی بهترین انیمیشن های سال 2024

سال 2024 برای دنیای انیمیشن سالی پر از شگفتی‌ها و نوآوری‌ها بود. در این سال، استودیوهای بزرگ و کوچک از سراسر جهان توانستند آثار برجسته‌ای را به نمایش بگذارند که هم از نظر تکنیکی و هم از نظر داستانی تحسین همگان را برانگیختند. انیمیشن‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و خلاقیت‌های هنری، دنیایی فراواقعی و هیجان‌انگیز را برای مخاطبان ایجاد کردند. از داستان‌های حماسی و افسانه‌ای گرفته تا ماجراجویی‌های علمی تخیلی و کمدی‌های خنده‌دار، هر کدام از این آثار توانستند جایگاه ویژه‌ای در قلب تماشاگران پیدا کنند.

بهترین انیمیشن های 2024

در این مقاله، به بررسی بهترین انیمیشن‌ و کارتون های سال 2024 می‌پردازیم؛ آثاری که نه تنها از نظر بصری و تکنیکی برجسته بودند، بلکه با داستان‌های عمیق و شخصیت‌پردازی‌های قوی، تاثیر قابل توجهی بر مخاطبان خود گذاشتند. از انیمیشن‌های سینمایی که در جشنواره‌های مختلف جوایز متعددی کسب کردند تا سریال‌های انیمیشنی که میلیون‌ها بیننده را به خود جذب کردند، هر یک از این آثار نشان‌دهنده‌ی توانایی بی‌نظیر صنعت انیمیشن در خلق دنیایی است که محدود به زمان و مکان نیست.

با ما همراه باشید تا به دنیای شگفت‌انگیز انیمیشن های سال 2024 نگاهی بیندازیم و با بهترین‌های این سال آشنا شویم:

  • 1. Kung Fu Panda 4
  • 2. The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim
  • 3. Inside Out 2
  • 4. Transformers One
  • 5. The Garfield Movie
  • 6. Despicable Me 4
  • 7. Sonic the Hedgehog 3
  • 8. Moana 2
  • 9. Mufasa: The Lion King
  • 10. Orion and the Dark

معرفی بهترین انیمیشن های سال ۲۰۲۴

برترین انیمیشن های سال 2024

پاندای کونگ فو کار ۴ - Kung Fu Panda 4 2024

پاندای کونگ فو کار 4 یک فیلم کمدی رزمی انیمیشنی آمریکایی محصول سال 2024 است که توسط دریم‌ورکس انیمیشن تولید و توسط یونیورسال پیکچرز توزیع شده است. این فیلم چهارمین قسمت از مجموعه پاندای کونگ‌فوکار و دنباله‌ای بر پاندای کونگ‌فوکار 3 (2016) است. فیلم به کارگردانی مایک میچل، کارگردانی مشترک استیفانی ما استاین (در اولین تجربه کارگردانی خود)، نویسندگی دارن لمکه و تیم نویسندگی جاناتان ایبل و گلن برگر و تهیه‌کنندگی ربکا هانتلی ساخته شده است.

در این انیمیشن، پو (با صدای جک بلک) که باید جانشین خود به عنوان جنگجوی اژدها را پیدا و آموزش دهد، با روباه دزد، ژن (آکوافینا) تیمی تشکیل می‌دهد تا جادوگر شرور، آفتاب‌پرست (دیویس) را شکست دهد، پیش از آنکه او توانایی‌های کونگ‌فوی همه استادان چین را بدزدد.

ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم - The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim 2024

ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم یک فیلم انیمه فانتزی در دست ساخت به کارگردانی کنجی کامیاما است که بر اساس فیلمنامه‌ای از فیبی گیتینز و آرتی پاپاگئورگیو و بر اساس رمان ارباب حلقه‌ها نوشته ج. ر. ر. تالکین ساخته شده است. این انیمیشن که توسط نیو لاین سینما و انیمیشن برادران وارنر تهیه شده است، پیش‌درآمدی برای سه‌گانه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون است.

درون و بیرون ۲ - Inside Out 2 2024

درون و بیرون 2 یک فیلم انیمیشنی آمریکایی در ژانر درام بلوغ محصول سال 2024 است که توسط استودیو انیمیشن پیکسار برای والت دیزنی پیکچرز تولید شده است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم درون و بیرون (2015) است و به کارگردانی کلسی من (در اولین تجربه کارگردانی بلند خود) و تهیه‌کنندگی مارک نیلسن ساخته شده و فیلمنامه آن توسط مگ لفاوو و دیو هولستین نوشته شده و داستانی از من و لفاوو است.

ترنسفورمز وان - Transformers One 2024

ترنسفورمرز وان یک فیلم انیمیشنی علمی تخیلی و اکشن آمریکایی در دست ساخت است که بر اساس خط تولید اسباب‌بازی‌های ترنسفورمرز شرکت هاسبرو ساخته شده است. این فیلم به کارگردانی جاش کولی و با بازی گروهی از صداپیشگان از جمله کریس همسورث، برایان تایری هنری، اسکارلت جوهانسون، کیگان-مایکل کی، استیو بوشمی، لارنس فیشبرن و جان هم به تصویر کشیده شده است.

انیمیشن به منشأ و رابطه اولیه آپتیموس پرایم و مگاترون می‌پردازد و چگونگی تغییر سرنوشت سایبرترون، سیاره‌ی خانگی ترنسفورمرها را نشان می‌دهد. این فیلم هشتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های ترنسفورمرز است و اولین فیلم انیمیشنی سینمایی این مجموعه از زمان انتشار فیلم ترنسفورمرها: فیلم (1986) است.

گارفیلد - The Garfield Movie 2024

فیلم گارفیلد یک فیلم انیمیشنی ماجراجویی کمدی محصول سال 2024 است که بر اساس نوار کمیک گارفیلد، اثر جیم دیویس، ساخته شده است. این فیلم به کارگردانی مارک دیندال و با فیلمنامه‌ای از پل ای. کاپلان، مارک تورگاو و دیوید رینولدز ساخته شده است.

در این فیلم، کریس پرت صدای شخصیت اصلی، گارفیلد، را ایفا می‌کند و صداپیشگان دیگری همچون ساموئل ال. جکسون، هانا وادینگهام، وینگ ریمز، نیکلاس هولت، سیسیلی استرانگ، هاروی گی‌ی‌ن، برت گلدستین، بوون یانگ و اسنوپ داگ نیز حضور دارند. در داستان این فیلم، گارفیلد با پدر گم‌شده‌اش، گربه‌ای خیابانی به نام ویک، دوباره متحد می‌شود و مجبور می‌شود همراه با او در یک ماجراجویی پرخطر شرکت کند.

من نفرت‌انگیز ۴ - Despicable Me 4 2024

من نفرت‌انگیز 4 یک فیلم کمدی انیمیشنی آمریکایی محصول سال 2024 است که توسط ایلومینیشن تولید و توسط یونیورسال پیکچرز توزیع شده است. این فیلم دنباله‌ای بر من نفرت‌انگیز 3 (2017)، چهارمین قسمت اصلی و ششمین قسمت کلی از مجموعه من نفرت‌انگیز است. فیلم به کارگردانی کریس رناد و کارگردانی مشترک پاتریک دلاژ (در اولین تجربه کارگردانی بلند خود)، تهیه‌کنندگی کریس ملداندری و برت هافمن و نویسندگی مایک وایت و کن داوریو ساخته شده است.

 بهترین کارتون های 2024

سونیک خارپشت ۳ - Sonic the Hedgehog 3 2024

سونیک خارپشت 3 یک فیلم اکشن ماجراجویی کمدی در دست ساخت است که بر اساس سری بازی‌های ویدیویی منتشر شده توسط سگا ساخته شده و دنباله‌ای بر سونیک خارپشت 2 (2022) است. این فیلم به کارگردانی جف فاولر و نویسندگی پت کیسی، جاش میلر و جان ویتینگتون بر اساس داستانی از کیسی و میلر ساخته شده است.

در این فیلم، جیمز مارسدن، بن شوارتز، تیکا سامپتر، کولین اوشوگنسی، لی مجدوب، ادریس البا و جیم کری نقش‌های خود را تکرار می‌کنند و کیانو ریوز نیز به عنوان صدای شدو خارپشت به جمع بازیگران می‌پیوندد.

موانا ۲ - Moana 2 2024

موانا 2 یک فیلم انیمیشنی موزیکال فانتزی ماجراجویی آمریکایی در دست ساخت است که توسط استودیو انیمیشن والت دیزنی تولید و توسط والت دیزنی پیکچرز منتشر خواهد شد. این فیلم دنباله‌ای بر موانا (2016) است و به کارگردانی دیوید دریک جونیور، کارگردانی مشترک جیسون هند و دانا لدودکس میلر، و تهیه‌کنندگی کریستینا چن و یووت مرینو ساخته شده و فیلمنامه آن توسط دریک و جرد بوش نوشته شده است.

در این فیلم، آلیئی کراوالیو، دواین جانسون، تمورا موریسون، نیکول شرزینگر و آلن تودیک نقش‌های خود را از فیلم اول تکرار می‌کنند و خالسی لمبرت-تسودا، رز ماتافئو، دیوید فاین و هوالالای چونگ به جمع بازیگران پیوسته‌اند.

موفاسا: شیرشاه - Mufasa: The Lion King 2024

موفاسا: شیر شاه یک فیلم درام موزیکال آمریکایی در دست ساخت است که به کارگردانی بری جنکینز، نویسندگی جف ناتانسون، و تهیه‌کنندگی والت دیزنی پیکچرز و پاستل پروداکشنز ساخته شده است. این فیلم انیمیشنی فتورئالیستیک است و هم پیش‌درآمد و هم دنباله‌ای برای اقتباس سال 2019 از فیلم شیر شاه 1994 محسوب می‌شود.

اوریون و تاریکی - Orion and the Dark 2024

اورین و تاریکی یک فیلم انیمیشنی فانتزی ماجراجویی کمدی آمریکایی محصول سال 2024 است که توسط دریم‌ورکس انیمیشن تولید، توسط میکروس انیمیشن انیمیشنی و توسط نتفلیکس توزیع شده است. این فیلم به کارگردانی شان چرماتز (در اولین تجربه کارگردانی بلند خود) و نویسندگی چارلی کافمن ساخته شده و بر اساس کتاب کودکان سال 2014 به همین نام نوشته اما یارلت است.

منبع: بهترین انیمیشن های 2024

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.